logga förstasidan

Försäkringar

Försäkringsärende

  Visste du att med rätt försäkring kan du få hjälp med mycket, allt från glassfläcken på den nya dynan till att få motorn reparerad eller ny monterad på din båt. Vi ser till att du får hjälp genom hela ditt försäkringsärende på ett så smidigt sätt som möjligt.
Vi samarbetar med de stora försäkringsbolagen och vi har ett nära samarbete med Atlantica båtförsäkringar.  Atlantica erbjuder marknadens bästa försäkring för dig som äger en Mercury-motor, med upp till 15 års motorskadeförsäkring om du servar motorn hos en  auktoriserad 
Mercury verkstad.

 

 

 

Vid en skada är tillvägagångssättet enligt följande:

  • Meddela försäkringsbolaget/skicka din skadeanmälan. Beskriv skadan tydligt. Bifoga gärna en bild.
  • Meddela varvet din självrisk och eventuellt avdrag. Kom ihåg att du är beställare av arbetet.
  • Betala varvet din kostnad som består av självrisk, eventuellt avdrag samt annat arbete som inte är hänförligt till försäkringsskadan.

Vid en stöldskada/skadegörelse på din båt och/eller motor går tillväga enligt följande: 

  • Ring polisen och anmäl. Var noga med att uppge skrovnummer, motornummer och vad som stulits eller skadats.
  • Meddela försäkringsbolaget/skicka din skadeanmälan.
  • Bifoga polisanmälan, inköpshandlingar i original (eller annat som styrker ägandet), alla nycklar till uppbrutna/försvunna lås.
  • Sammanställ ett ersättningsanspråk innehållande artikel, typbeteckning, nypris, inköpsår/ålder och numrera inköpshandling enligt listan på ersättningsanspråk.
  • Kontakta Mobility Marine, meddela ditt skadenummer, självrisk och eventuella avdrag. Vi räknar sedan på vad det skulle kosta att återställa båten/motorn.
  • Uppge alltid skadenummret i all korrespondens med försäkringsbolaget.
  • Självrisken samt eventuellt avdrag till får ni en faktura från oss på.
%d bloggare gillar detta: